Köpvillkor
INFORMATION
Hos Helensunder.se handlar du underkläder för hela familjen samt andra små under som gör vardagen lite roligare på ett tryggt sätt. Vi följer distanslagen. Har du några frågor så tveka inte att kontakta vår kundtjänst på info@helensunder.se.
För att handla hos Helens under måste du vara över 18 år eller ha målsmans godkännande.
Betalning
Hos Helensunder.se handlar ni med säkra betallösningar och du kan välja mellan två betalningssätt:
- Kontokort - Vi accepterar bankkort och kreditkort anslutna till Visa och Mastercard. Vi använder oss av Point som är vår betalningspartner vilka garanterar säker betalning. All överföring sker krypterat (SSL) till kortinlösande bank. Allt detta innebär att vi har högsta säkerhet vad gäller kortnummer och överföring. När du betalar med bank- eller kontokort tillkommer endast frakt.
- Fakturabetalning via Klarna - Du har även möjlighet att välja att betala mot faktura via Klarna. Du kan läsa mer om tjänsten Klarna Faktura på www.klarna.com el kontakta Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10.
Priser
Alla priser är inklusive moms. Inga andra avgifter tillkommer förutom frakt och eventuell fakturaavgift. Vi reserverar oss dock för eventuella fel i prisangivelser på hemsidan.
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt via e-post (var noga med att uppge rätt e-postadress) som bekräftelse på att vi mottagit din order. Kontrollera att allt stämmer. Om något skulle blivit fel kontakta oss samma dag så vi hinner åtgärda det i tid.
LEVERANS & LEVERANSTIDER
Leverans & leveranssätt
I dagsläget levererar Helensunder.se endast inom Sverige. Paketen levereras av Schenker eller med Posten och fraktavgiften ligger på 39kr. Handlar du över 600 kr skickar vi alltid fraktfritt. Schenker levererar ditt paket till närmaste utlämningsställe och du blir kontaktad via sms eller avi när paketet finns att hämta ut. Skickas ditt paket med Posten kommer ditt paket direkt i brevlådan eller hämtas på närmaste utlämningsställe efter att du fått en avi hemskickad. OBS! Kom ihåg att du alltid måste legitimera dig när du hämtar paketet. OBS! Vill du absolut ha leverans med post direkt i brevlådan meddela oss det.
Outlöst paket
Om paketet inte hämtas ut inom 14 dagar skickas det tillbaka till Helens under. Då förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för frakt, returfrakt och hanteringskostnader till ett belopp av totalt 200 kr.
Leveranstider
Din beställning skickas i regel ut från vårt lager 2-3 dagar efter beställning och hamnar på närmaste utlämningsställe inom en vecka. Det kan hända att lagersaldot blivit fel eller att ett tekniskt problem uppstår. Leveransen kan då ta längre tid än förväntat. Vår ambition är dock att du skall få din beställning så fort som möjligt!
Har du möjlighet att besöka vår fysiska butik på Rådhusesplanaden 5B i Umeå kan du välja att själv hämta dina varor. Då tillkommer inga leveransavgifter och du kan hämta ut det 1-2 dagar efter beställning.
BYTEN & RETURER
Öppet köp
Som kund hos Helens under har du alltid 14 dagars öppet köp enl distansförsäljningslagen, räknat från dagen du får meddelandet om att dina varor finns på utlämningsstället. Du har då möjlighet att ångra ditt köp eller byta till en annan vara. Vi hjälper dig gärna att hitta rätt storlek och modell innan ditt köp så tveka inte att kontakta oss.
Så här gör du:
Retur
Om du vill returnera dina varor vill vi att du alltid kontaktar oss först på info@helensunder.se. Postförskott eller efterkrav accepteras inte. Det är också viktigt att du returnerar varorna omgående för att returneringen ska bli godkänd, detta skall ske inom 14 dagar. Varorna som skickas tillbaka ska vara oanvända, oskadade och i originalemballage. Strumpor och strumpbyxor skall vara i obruten förpackning. Så fort vi mottagit din retur och ser att varan är oskadd annulleras din beställning av varan i fråga. Om du betalat med kort förs motsvarande summa över till ditt bankkonto. Om du valt att betala med faktura annulleras fakturan med omedelbar verkan, vår kostnad för att ha skickat paket till dig blir kvar på faktura samt fakturaavgift. OBS! VID EN EV RETUR AV EN HEL ORDER NÄR VI KÖR KAMPANJ MED FRIFRAKT, MÅSTE VI TA UT FRAKTKOSTNAD OM VARORNA RETURNERAS, annars blir det en förlust för oss.
Byte
Om du vill göra ett byte vill vi att du alltid kontaktar oss först på info@helensunder.se.Vid byte av varor betalas frakten av avsändaren, dvs Helens under står endast för frakten då vi skickar ut dina nya varor. Postförskott eller efterkrav accepteras inte. Varorna som skickas tillbaka ska vara oanvända, oskadade och i originalemballage. Strumpor och strumpbyxor skall vara i obruten förpackning. Om du vill byta till en vara som kostar MINDRE än returvaran: Vid betalning med kort för vi över mellanskillnaden till ditt konto. Vid beställning mot faktura, annulleras den första fakturan och vi skickar ut en ny som korrigerats utefter bytet. Om du vill byta till en vara som kostar MER än returvaran kommer en faktura skickas till dig på mellanskillnaden. Obs! Du som betalat med kort tidigare måste i detta fall ange ditt personnummer i mailet till oss.
Observera att vid byten eller returer av trosor/bikinitrosor skall dessa vara testade med egna underkläder samt ha all märkning/lappar kvar.
Reklamationer
Om en vara skulle vara felaktig eller skadad vill vi att du kontaktar oss snarast, dock senast inom 10 dagar. Vi skickar då en ny vara samt ersättning för eventuella utlägg. Om det handlar om en transportskadad vara, skall det reklameras där du hämtade ditt paket. Spara alltid allt emballage om ni skulle bli tvungen att skicka tillbaka varan.
Skicka ditt byte/retur till:
Helens under
Rådhusesplanaden 5B
903 28 UMEÅ